De leraar

op school en in de samenleving

Lerarenpanel

Het lerarenpanel is een belangrijke inhoudelijke pijler van het project ‘De leraar’. Het panel bestaat uit leraren en waakt erover dat het project dicht bij de leraar en de leefwereld van de leraar staat. Het denkt na en reflecteert kritisch over de resultaten van de participatieve trajecten, zoals de gesprekstafels en het ideeënplatform. 

In oktober 2020 deed de Vlor via zijn kanalen een oproep aan leraren om zich kandidaat te stellen voor het lerarenpanel van dit project. Uit 144 enthousiaste inzendingen selecteerde de Vlor een divers panel van 17 leraren uit alle onderwijsniveaus en alle onderwijsvormen. De voorzitter van het panel is VRT-journalist Brigitte Vermeersch. 

Het panel kwam in het schooljaar 2020/2021 vier keer – helaas digitaal – samen. Het boog zich onder meer over de organisatie en samenstelling van de gesprekstafels, het ideeënplatform en natuurlijk de bouwstenen van het lerarenberoep.   

De leden van het lerarenpanel:  

  • Sarah Bauters (VBS Sint-Janscollege – Gent) 
  • Ann De Craene (VBS Sint-Jozef - Lochristi)  
  • Fattoum Bousba (Het Spoor – Sijsele) 
  • Tom Morel (De Sterre-spits Gent)  
  • Kimberly Baetens (DvM Basisschool Aalst)  
  • Danielle Verheye (BSGO! ’t Kofship – Edegem)  
  • Bonny Goethals (BSGO! Brugge Centrum – Brugge)  
  • Anneleen Arnauts (Sint-Pietersschool Korbeek-Lo)  
  • Miette Plessers (De Wonder-wijzer – Zutendaal)  
  • Koen Van Huele (Het College – Vilvoorde)  
  • Ibtissam Machkour (VIA – Tienen)  
  • Dag De Baere (GO! Koninklijk Atheneum Antwerpen)  
  • Nicolas De Lobel (Secundair Kunstinstituut – Gent)  
  • Griet Mertens (De MET – Leuven)  
  • Leen Van Beeck (Talentenschool – Turnhout)  
  • Harry Schillemans (Spectrumschool – Deurne)  
  • Isabel Van Kerckhove (De Radar – Tienen)