Publicaties

24/06/2015
(september 2015) Een strategische verkenning van de missie en de troeven van het basisonderwijs in Vlaanderen In het werkjaar 2014-2015 verkende de Vlor wat het basisonderwijs in Vlaanderen maakt tot...
25/09/2012
Talensensibilisering in de meertalige klas en school (september 2012) in de reeks Praktijkgericht onderzoek 2012 Elke dag horen, spreken en lezen we verschillende talen en taalvarianten. Die...
07/11/2012
In een uitgebreid rapport evalueert de Vlor acties die de overheid sinds 2006 neemt om kleuters zo vlug mogelijk op school te krijgen. Vlaanderen scoort hoog op het vlak van aanwezigheden en...
29/04/2013
Blinde en slechtziende leerlingen gebruiken in het basis- en secundair onderwijs voor wiskunde een op braille gebaseerde code, de zogenaamde Woluwecode die in 1975 werd ontwikkeld door van der Mey...
05/04/2011
Balancing expertise, societal input and political control in the production of policy advice Marleen Brans, Jan Van Damme, Jonathan Gaskell In opdracht van Eunec, het Europese netwerk voor...
07/01/2008
Over de inhoud van begrippen als 'competentiegericht' en 'competentie-ontwikkelend onderwijs' bestaat in de Vlaamse onderwijswereld geen eenduidigheid. De begrippen worden vaak gebruikt in verband...
05/10/2005
Deze tekst geeft inspiratie voor het concept van de individuele trajectbegeleiding vanwege het centrum voor deeltijds beroepssecundair onderwijs. Het doel van de begeleiding is de jongere toeleiden...
17/06/2016
Toekomstgericht In het tweede jaar van de legislatuur werd er aan de tafel van de Vlor heel wat strategisch denkwerk verzet. Enkele langverwachte conceptnota’s werden er grondig gewikt en gewogen....

website door wieni met Drupal